Każde pozycjonowanie ma swój zakres działania, jeżeli prowadzimy jakiś biznes w danej miejscowości a internet służy nam jedynie do rozreklamowania to powinniśmy zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym
.
Pozwoli to nam na uzyskanie większej rzeszy klientów z naszego miasta. Zasada działania jest bardzo prosta, wystarczy do fraz kluczowych oraz linków dodawać nazwę miasta. Zabieg jest prosty jednak takie pozycjonowanie jest bardziej efektywne, ogranicza pole wyszukiwania. Internauta wpisując w pole wyszukiwarki przykładowe hasło „sklep budowlany Poznań” w wynikach uzyska wszystkie sklepy ze sprzętem budowlanym z Poznania i okolic. Lokalne pozycjonowanie wprowadza pewien porządek w wyszukiwaniach, dzięki niemu szybciej możemy odnaleźć to czego szukamy. Jeśli takie działania nie byłyby prowadzone to panował był nieporządek, a użytkownicy internetu szybko by się zniechęcali, jeśli mam przejrzeć kilkaset stron i dopiero na końcu znaleźć tą właściwą to wolę wybrać się na spacer i tam poszukać sklepu.